5 treningstips

Heihei! I dette innlegget tenkte jeg å komme med mine 5 beste treningstips, og dette er vel tips jeg burde ta i bruk selv også egentlig. Jeg er ikke akkurat den ivrigste til å komme meg på trening, og det er jo så synd når det faktisk er herlig etterpå. Så om du sliter med motivasjon eller det å komme i gang kan jo dette innlegget forhåpentligvis være nyttig! ♥

sporty

Mitt første tips er faktisk å investere i nye treningsklær. Med nye, freshe Nike sko og en superkul treningstopp er det virkelig ingen unnskyldning for å skippe treningen, og man føler seg jo også ekstra bra på trening. På bildet over ser dere diverse produkter fra Nike og Adidas for det meste.



Tips nummer to er å sette seg mål for treningen. Det hjelper lite å melde seg inn i et treningssenter, for så å ikke vite hva man faktisk vil gjøre. Start med å sette deg små, enkle mål som du faktisk er i stand til å gjennomføre uten at det blir å gå fra 0 til 7 treningsøkter i uka. Da holder du som regel på en uke før du går lei haha.. Been there done that. Start derfor med små skritt, som f. eks å dra på to gruppetimer i uka. Det er også gøy når man faktisk når målene sine, og kan finne noe nytt å strekke seg opptil igjen. 




En ting som har hjulpet meg veldig med motivasjonen er treningsdagboka mi ''Veien til Målet''. I denne boka noterer jeg planlagte treningsøkter, gjennomførte økter, detaljer om f. eks styrkeøkter og dokumenterer fremgangen min. Den er så oversiktlig og fin, og det er supert å ha en egen bok dedikert til trening slik at ikke masse annet fyller opp hverdagsplanleggeren. 
Boken anbefaler jeg virkelig, og den kan dere kjøpe HER

Jeg er ikke spesielt glad i å trene alene - føler meg så hjelpesløs og blir superklein om jeg ser noen jeg kjenner haha. Derfor liker jeg å trene med en treningspartner, og det anbefaler jeg også. Da kan man pushe hverandre, eller kanskje ha interne konkurranser om hvem som klarer flest treningsøkter på en måned. Man kan også få en personlig trener, som setter opp treningsprogram og evt. kostholdsplan til deg. Jeg trener med Marte og Per Øyvind annenhver onsdag nå, og selv om tårene presser på (hehe) fordi jeg er så sinnsykt sliten hver gang er det utrolig effektivt og hjelpsomt! Da MÅ man rett og slett gjennomføre!


Det å opprettholde motivasjonen er heller ikke så enkelt - men da er det bare å følge inspirerende folk på instagram, blogger, tumblr eller scrolle seg gjennom weheartit. Jeg følger flere på instagram med masse tips til trening og kosthold, og dette er også med på å inspirere de som følger med. En storfavoritt må nok absolutt bli Sendi Skopljak - kjempeinspirerende på mange måter!
Har dere noen treningstips å dele med meg og leserne i kommentarfeltet? :) 

 

15 kommentarer

pia

01.10.2014 kl.16:54

wow great sporty looks!

Mathea

01.10.2014 kl.18:02

Skopljak er også en stor inspirasjon for meg! Kan tipse om Kayla Itsines, hun har en 12 ukers bikini body guide og poster bilderesultater til mange av jentene som har brukt den, det er helt sykt å se hvor bra den funker!

ionut nicolae

01.10.2014 kl.18:11

nice

Edel Kristina

01.10.2014 kl.18:29

Du skriver mye om treningsdagboka, hvorfor er den så bra? Tenkte ikke det var så viktig jeg, og har ikke helt forstått poenget..?

01.10.2014 kl.18:34

fiine tips

Mathea L

01.10.2014 kl.18:49

Hei! Dette har lite å gjøre med innlegget å gjøre, men jeg lurer på om du har noen tips til noen butikker i Trondheim? Skal dit i morgen og vet ikke helt hvilke butikker jeg skal lete etter.. Takk på forhånd! :)

Tonje :)

01.10.2014 kl.19:22

Alle disse er de tipsene jeg bruker også. Sett bort i fra den dagboken. Jeg har en app på iPhonen som heter RYP. Den er genial, hvis du er ute etter et program for å få opp muskelmasse er den perfekt!

Kristina

01.10.2014 kl.20:16

Et tips jeg elsker, er å planlegge å gjøre noe jeg liker etter å ha trent. For eksempel å lage seg god kveldsmat, se et tv program eller en film eller noe! Når jeg har noe å se frem til og tenke på mens jeg trener, føler jeg at økten blir mye lettere.

Elsker når du kommer med slike innlegg Erica, du er flink:-)

Nikita <3

01.10.2014 kl.20:47

Herlig :D

siri

01.10.2014 kl.22:11

kult, du er så flink og god

01.10.2014 kl.22:15

"Starter" boken fra januar 2014 og så månedene utover, eller kan man på en måte starte midt i året? Altså, er det uavhengig av år/måned/uke osv, man skriver datoene selv?

Veldig bra tips!

02.10.2014 kl.00:00

rompa di <3

Nora

08.10.2014 kl.00:17

Heisann, du har en flott blogg og gjør en god jobb, men dette her blir for dumt. Om det er én ting jenter i dag IKKE trenger, så er det "fitspiration" eller "pro-ana" som jeg mener de bildene du har valgt å bruke minner mer om. Jenter burde bygge hverandre opp, rose hverandre for personlighet og intelligens. Istedenfor er vi med på å bygge opp under skjønnhetstyrraniet. Du og resten av media har stor makt. Vær så snill å ikke post slike innlegg igjen. De fleste har ikke råd til PT eller svindyrt treningsutstyr, og de fleste burde ikke ha tid til å trene seg til sixpack. Bruk tid på noe som betyr noe istedenfor -skole, venner, familie og kanskje en interesseorganisasjon.

Tenk på det et minutt, gutter driver ikke med slikt, maser til hverandre på blogger om hvordan man oppnår en såkalt "fin kropp". Vi jenter burde heller ikke gjøre det. Tilfeldig at flere jenter enn gutter får spiseforstyrrelser? Tror ikke det.

Stopp det, slapp av.

Takk.

Charlotte Tunes

08.10.2014 kl.17:18

Disse tipsene bruker jeg også!! :-D

Selin

12.10.2014 kl.13:56

Great post ! <3

ootd365.blogspot.com

Skriv en ny kommentar

erica mohn kvam

erica mohn kvam

20, Trondheim

Hei! Mitt navn er Erica Mohn Kvam og bor i Trondheim. På bloggen min finner dere for det meste hverdagsinnlegg, antrekk, mote, sminke og alt annet jeg føler for å skrive om. Håper dere finner noe dere liker her inne! Klem <3

Norske blogger

Kategorier

Arkiv

Les mer i arkivet » Februar 2017 » Januar 2017 » Desember 2016 » November 2016 » Oktober 2016 » September 2016 » August 2016
Design laget av Silje Lien Design
hits